جمعه ۱۳۹۵/۰۲/۳۱

با امضاي يک يادداشت تفاهم؛

همکاري استانهاي اصفهان و قزوين با شهر «فوجو» چين گسترش مي‌يابد

اتاق‌هاي بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استانهاي اصفهان و قزوين روز پنجشنبه در راستاي توسعه مناسبات و گسترش همکاريها با اداره کل بازرگاني شهر «فو جو» چين يک يادداشت تفاهم‌ امضا کردند.

 

به گزارش ايرنا، آيين امضاي اين يادداشت تفاهم در حاشيه اجلاس اتحاديه شهرهاي دريايي و زميني قرارگرفته در مسير جاده ابريشم سازمان ملل متحد صورت گرفت، که به مدت دو روز با حضور نمايندگاني از شهرهاي ايران در شهر «فوجو» در استان «فوجيان» در جنوب چين برپا بود.

بر اساس اين گزارش، استان‌هاي اصفهان و قزوين و شهر «فوجو» ازاين‌پس مناسبات خود را با امضاي اين يادداشت تفاهم در زمينه‌هاي مختلف و ايجاد فرصت‌هاي همکاري در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي توسعه خواهند داد.

در اين اجلاس که امروز به کار خود پايان داد، هيئتي از شهرداري شهر قزوين به رياست مسعود نصرتي شهردار اين شهر به‌عنوان اعضاي مؤسس و نيز هيئتي از شهر اصفهان حضور داشتند.

همچنين هيئت‌هايي از اتاق‌هاي بازرگاني تهران، اصفهان، قزوين و اتاق بازرگاني ايرانيان مقيم چين در پکن در قالب اتحاديه اتاق‌هاي بازرگاني شهرهاي در امتداد جاده ابريشم دريايي و زميني سازمان ملل که نوامبر سال 2015 در شهر «چوانجو» واقع در استان «فوجيان» چين تأسيس شد، از ديگر شرکت‌کنندگان در اين اجلاس بودند.

ساخت و توسعه شهرهاي پيشرفته در امتداد جاده ابريشم در قرن بيست و يکم، توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري، مديريت و تسهيل امور گردشگري، ايجاد شبکه مجازي و اطلاع‌رساني جاده ابريشم دريايي و زميني ميان کشورهاي در امتداد جاده ابريشم، همکاري دولت‌ها با بنگاه‌هاي اقتصادي در جهت توسعه طرح‌هاي اين جاده، بررسي چالش‌ها و فرصت‌هاي صنعت گردشگري در چارچوب طرح جاده ابريشم ازجمله محورهاي موردبحث و بررسي شرکت‌کنندگان در اجلاس مزبور بود.

در جريان اين اجلاس همچنين قابليت‌هاي شهرهاي اصفهان و قزوين، ويژگي‌هاي اقتصادي و بسترهاي موجود براي گسترش همکاري‌هاي اين دو استان براي حاضران تشريح شد.

گفتني است، اتحاديه شهرهاي دريايي و زميني در مسير جاده ابريشم سازمان ملل متحد سپتامبر 2015 با حضور شهرهاي در مسير جاده ابريشم از ايران، چين، ترکيه، ژاپن، کره جنوبي و همچنين ترجمان‌هاي ذي‌ربط سازمان ملل متحد ازجمله UNWTO، UNESCO، UNIDO و UNDP در پکن تأسيس شد.

 

تصاویر مرتبط