چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۰۴

با برگزاري مراسم معارفه اعلام شد

شعبه قزوين انجمن علمي اقتصاد شهري ايران بصورت رسمي فعاليت خود را آغاز کرد

در اين جلسه که با حضور رييس و اعضاي هيئت مديره انجمن علمي اقتصاد شهري ايران در محل دفتر مرکزي انجمن برگزار گرديد، محمود نصرتي به عنوان مسئول اين انجمن در استان قزوين معرفي شد.

به گزارش پيام شهر، دکتر دانش جعفري عضو انجمن علمي اقتصاد شهري ايران طي سخناني در اين مراسم بر ضرورت تهيه طرح مديريت استراتژيک شهر قزوين، فعال شدن صنعت گردشگري براي رونق اقتصاد شهر و اصلاح ساختار درآمدي شهرداري ها تأکيد کرد.

دکتر طباطبايي دبير انجمن علمي اقتصاد شهري ايران نيز توليد دانش و تلاش براي تهيه مقالات، آموزش کاربران و انجام اقدامات زيربنايي مانند برقراري روابط حسنه با شهرداري و تهيه بانک اطلاعاتي براي شهر را از اهداف پيش بيني شده اين انجمن برشمرد .

در ادامه دکتر پورزرندي رئيس انجمن علمي اقتصاد شهري ايران ضمن تقدير و تشکر از تعاملات سازنده کارگروه اقتصاد شهري شهرداري قزوين با انجمن علمي اقتصاد شهري ، افتتاح شعبه قزوين را يکي از اقدامات رو به جلوي انجمن دانست و خاطر نشان کرد : با شناختي که از مهندس نصرتي و توانايي هاي ايشان دارم مطمئنا شعبه قزوين به عنوان بازوي اصلي انجمن در راستاي اجراي سياست ها و اهداف مجموعه ياري رسان ما خواهد بود و قدرت اجرايي مجموعه را بيشتر خواهد نمود.

دکترپورزرندي با تأکيد بر ضرورت توجه به پويايي اقتصاد شهر گفت: توسعه اقتصادي قزوين و تسري آن به عنوان پايلوت به ساير شهرهاي کشور، برقراري روابط مناسب ميان اين انجمن با مجموعه مديريت شهري، فرهنگ سازي و آموزش مديريت شهري و شهروندان، فاينانس پروژه ها از طريق بانک شهر و تجزيه و تحليل علمي براي ارائه راهکارهاي جديد از مهم ترين فعاليت هاي پيش روي انجمن به شمار مي رود.

وي افزود: با توجه به اينکه مديريت مالي و اقتصادي در شهرداري ها به سنتي ترين روش اداره مي شود، بهره گيري از روش هاي علمي براي مديريت درآمد و اقتصاد به ويژه در شرايط رکود صنعت ساخت و ساز راهگشا خواهد بود.

گفتني است؛ شهرداري قزوين چهارمين شهرداري کشور است که موفق به دريافت شعبه از سوي انجمن علمي اقتصاد شهري ايران شده است و علاوه بر محمود نصرتي، فرزانه نظري پور، شيوا شهرام فر،عليرضا خزائلي و ابوالفضل ياري به همراه تعدادي از اساتيد برجسته دانشگاه به عضويت آن درآمده اند.

همچنين شهرداري قزوين در زمينه برگزاري دوره هاي تخصصي بلندمدت و کوتاه مدت، تبادل مقالات علمي- پژوهشي و برگزاري کارگاه هاي آموزشي با انجمن علمي اقتصاد شهري ايران تفاهم نامه اي امضا نموده است.

محمود نصرتي مسئول شعبه قزوين انجمن علمي اقتصاد شهري در تشريح اهداف اين انجمن گفت: ارتقاي سطح علمي مديران شهرداري از طريق آموزش ضمن خدمت، برقراري ارتباط مؤثر با دانشگاه ها و مديران شهري، تهيه طرح هاي توجيه اقتصادي براي اجراي پروژه هاي شهري، تأمين مالي پروژه هاي شهري، توليد ثروت براي شهرداري ها و تهيه پيوست اقتصادي براي بودجه هاي سالانه شهري از اهداف پيش بيني شده اين انجمن به شمار مي رود.

نصرتي از ارائه مشاوره اقتصادي به طراحان و برنامه ريزان شهري، اعمال سياست هاي اقتصادي در برنامه هاي ميان مدت و بلندمدت شهرداري، برقراري ارتباطات بين المللي با مراکز علمي و دانشگاهي به منظور توسعه همه جانبه شهر، عملياتي نمودن پروژه هاي پژوهش محور و حمايت از پايان نامه هاي دانشگاهي به عنوان ديگر اهداف پيش بيني شده انجمن علمي اقتصاد شهري در قزوين ياد کرد.

وي افزود شعبه قزوين انجمن علمي اقتصاد شهري بصورت پايلوت امور محوله در سطوح بين المللي را نيز عهده دار شده است. در اين راستا انعقاد تفاهم نامه هاي همکاري آموزشي و پژوهشي با دانشگاه هاي مطرح اروپايي، تبادل مقالات به زبان انگليسي بين ايران و ساير کشورها و نيز برگزاري دوره هاي مشترک آموزشي کوتاه مدت و بلند مدت و تبادل تجربيات در زمينه هاي مختلف  با شهرهاي برون مرزي در دستور کار شعبه قزوين دفتر انجمن قرار دارد.

ايشان تحقق اين مهم را گامي مفيد و موثر در جهت رسيدن به توسعه اقتصادي پايدار شهر قزوين و شناساندن هرچه بيشتر توانايي هاي قزوين به ساير شهرهاي داخلي و خارجي دانستند.

 

تصاویر مرتبط