یکشنبه ۱۳۹۴/۰۵/۱۱

نصرتي، رئيس هيئت عامل بانک شهر استان قزوين مطرح کرد؛

ارتقاء جايگاه بانک شهر با افزايش سرمايه در بين مردم

محمود نصرتي، رئيس هيئت عامل بانک شهر استان قزوين گفت: ايجاد اعتماد بين سهامداران، مديريت صحيح و پيگيري مستمر باعث افزايش سرمايه بانک شهر از 400ميليارد تومان به 1600 ميليارد تومان شده است.

 

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين، محمود نصرتي مشاور مالي شهردار قزوين با اشاره به اقدامات مديريت جديد بانک شهر در سال 93 افزود: سرمايه بانک شهر در سال 91، 400ميليارد تومان بود که اين سرمايه تا سال 93 با توجه به شرايط تورمي و کاهش ارزش ريال رشدي نداشت که با پيگيرهاي مديرعامل جديد و هيئت مديره در سال 93 اين سرمايه به 790ميليارد تومان به ثبت رسيد.
نصرتي بيان کرد: با تشکيل مجمع در بهمن ماه 93 هيئت مديره بانک شهر مکلف شد تا سرمايه بانک شهر را با تجديد ارزيابي دارايي ها به 1600ميليارد تومان افزايش بدهد.
وي گفت: موضوع افزايش سرمايه مورد بررسي قرار گرفت و نهايتا در مجمع عمومي تيرماه سال جاري به تصويب رسيد و سرمايه فعلي بانک شهر در حال حاضر 1550 ميليارد تومان مي‌باشد لذا طي يک سال سرمايه بانک شهر به 4 برابر افزايش پيدا کرده است.
نصرتي گفت: در مجمع امسال همچنين مصوب شده است تا هيئت مديره نسبت به ارائه ساز و کار افزايش سرمايه از 1550ميليارد به 2هزار ميليارد تومان از محل مطالبات سهامداران و سود انباشته در طي 2 سال متوالي اقدام نمايند .
رئيس هيئت عامل بانک شهر استان قزوين بيان کرد: افزايش سرمايه باعث افزايش کفايت سرمايه و حجم تضامين و تعهدات بانک شهر نزد نهاد ناظر و افزايش سطح تسهيلات به ذينفعان خواهد شد و از طرفي در حوزه تعاملات بين‌المللي نيز باعث ارتقاء جايگاه بين‌المللي بانک شهر و اصلاح نسبتهاي مالي شده است .
اين مسوول گفت: به واسطه کاهش ارزش ريال در قبال ارزهاي خارجي سرمايه بانک شهر در سال 92، 130ميليون دلار بود که اکنون با افزايش سرمايه جديد به 500ميليون دلار رسيده است.
افزايش 50درصدي ميزان سپرده‌گذاري مشتريان بانک شهر
وي بيان کرد: بانك شهر با ايجاد يک تصوير مناسب در اذهان عمومي با شعارهاي همچون " شهر تعطيل نيست" و " زندگي به توان شهر " و همچنين راه اندازي سامانه ارتباط با مشتريان باعث افزايش اعتماد بين مردم باعث شد تا در يک سال گذشته سپرده گذاري مشتريان در اين بانک 50درصد افزايش پيدا کند و اين نشان دهنده شكل گيري يك برند در ذهن شهروندان است .
نصرتي با اشاره به اينکه بانک شهر با سرمايه 200ميليارد تومان در سال 1388 تاسيس شد، گفت: بانک شهر يک شرکت سهامي عام است که شهرداري مشهد8/8 درصد، شهرداري تهران 10درصد، شهرداري اصفهان 4/7درصد، شهرداري کرج، تبريز، قم و شيراز 7درصد، شهرداري قزوين7/6درصد، صندوق ذخيره کارکنان شهرداري تهران 5درصد، شرکت تعاوني شهريار5درصد و ساير سهامداران 29درصد در اين بانک سهم مشارکت دارند.
رئيس هيئت عامل بانک شهر استان قزوين با بيان اينکه تعداد اعضاي هيئت مديره بانک شهر 7نفر است و هر ساله در تيرماه مي بايست گزارش عملکرد خود را به مجمع عمومي ارسال نمايند : بررسي صورت هاي مالي ساليانه، گزارش حسابرس و بازرس، گزارش عملکرد هيئت مديره نيز از جمله مواردي است که در مجمع ساليانه مورد بررسي سهامداران قرار مي گيرد .
اين مسوول اظهار کرد: با توجه به استقرار مديريت جديد بانک شهر در فروردين ماه سال گذشته شاهد تغييرات مهمي از نظر کمي و کيفي در بانک شهر و شرکت‌هاي تابعه بوده ايم .
نصرتي به اقدامات مهم صورت گرفته در سال 93 در راستاي ارتقاء ارائه خدمات شركت هاي تابعه بانک شهر به شهرداريها اشاره و بيان کرد: راه اندازي هولدينگ‌هاي تخصصي مانند ساختمان ، انرژي ، مالي و ... از اقدامات شاخص بانک شهر در سال گذشته بود.
رشد 600درصدي سود شرکت‌هاي تابعه بانک شهر
وي گفت: يکي از مواردي که در بانک شهر کاملا مشهود است رشد 600درصدي سود شرکت هاي تابعه در سال 93 است به طوري که در سال 92 سود شرکت هاي تابعه بانک شهر 60ميليارد تومان بود و اين رقم در سال 93 به 360ميليارد تومان رسيده است.
رئيس هيئت عامل بانک شهر استان قزوين تحقق افزايش 600درصدي سود شرکت‌هاي تابعه بانک را به واسطه سياست‌گذاري درست اعضاي هيئت مديره، حضور مستمر در بازار هدف، بازديدهاي دوره‌اي و ارتباط تنگاتنگ با شهرداري ها و عقدتفاهم نامه و قراردادهاي متعدد عنوان کرد.
ارائه خدمات "پيشخوان شهرنت" يک نوآوري در صنعت بانکداري
اين مسئول به حوزه بانکداري الکترونيک بانک شهر اشاره کرد و توضيح داد: راه اندازي دستگاه هاي وب کيوسک (پيشخوان شهرنت) يک نوآوري در صنعت بانکداري در سال 93 بود كه از سوي بانک شهر عملياتي شد و اکنون 8 نوع خدمات متنوع بانکي از جمله افتتاح حساب، صدور کارت هديه، دريافت و پرداخت ، انتقال وجه و ساير خدمات مورد نياز را به مشتريان ارائه مي نمايد .
نصرتي بيان کرد: مشتريان مي‌توانند بدون حضور در شعب بانک و از طريق مراجعه به اين شعب مجازي که برخي به صورت 24 ساعته فعال هستند از خدماتي نظير صدور آني کارت هديه،. دسترسي به خدمات اينترنتي بانک شهر، خدمات مبتني بر کارت و واريز وجه به حساب خود و ديگران و ساير خدمات قابل ارائه بر روي خودپردازها برخوردار شوند و در صورت بروز هر گونه مشکل نيز مشتريان بصورت آنلاين و از طريق ارتباط صوتي و تصويري زنده با ستاد مركزي مرتبط خواهند شد .
وي اظهار کرد: بانک شهر نسبت به ساير رقبا مزيت مطلق دارد چراکه سهامداران آن شهرداري‌ها هستند.
رئيس هيئت عامل بانک شهر استان قزوين گفت: موضوع توسعه و نفوذ کارت‌هاي شهروندي بعنوان مثال به طور جدي از سوي بانک شهر در حال پيگيري است که اين كارت نقش کيف پول خرد را خواهد داشت و در حوزه حمل و نقل عمومي، پاركها و بوستان‌ها، کيوسک هاي مطبوعاتي، شبکه دوچرخه اشتراکي و ساير حوزه ها که مرتبط با شهرداري هستند قابل استفاده مي باشد.
تشکيل صندوق آرمان در راستاي رضايت مشتريان
اين مسوول گفت: در سال گذشته تشکيل صندوق آرمان از ديگر اقدامات بانک شهر بود که به واسطه محدوديت‌هاي بانک مرکزي براي پرداخت سود بانکي ايجاد شد تا با يک نوآوري همراه با رعايت محدوديت هاي قانوني بتوان رضايت مشتريان را نيز جلب نمود .
وي گفت: صندوق آرمان به عنوان دومين صندوق بزرگ با درآمد ثابت نزد سازمان بورس با سرمايه اوليه 500ميليارد تومان تاسيس شد و در حال حاضر تا سقف 2هزار ميليارد تومان مجوز اخذ شده دارد که هزار و پانصد ميليارد تومان آن جذب شده است .
نصرتي ادامه داد: اخذ مجوزات ارزي از ديگر فعاليت‌هاي مديرعامل و اعضاي هيئت مديره در سال 93 بود که توانستند مجوز ارزي نوع 1و2 را از بانک مرکزي دريافت کنند که اين مهم حكايت از سياستگذاري درست و هدفمندي هيئت مديره براي دوره تحريم و پساتحريم دارد.
پرداخت 150ريال سود به ازاي هر سهم سهامداران
رئيس هيئت عامل بانک شهر استان قزوين به سياست تقسيم سود اشاره و بيان کرد: در مجمع بانک شهر که در تيرماه برگزار شد، سهامداران پس از تائيد صورت‌هاي مالي شامل ترازنامه، صورت سود و زيان و صورت جريان وجوه نقد سال منتهي به 29 اسفند 93 نسبت به تقسيم سود 312 ريالي سال 93 اقدام کردند که با پيشنهاد مديرعامل و تصويب سهامداران مقرر شد به ازاي هر سهم 150ريال به عنوان سود قابل تقسيم پرداخت شود.
اين مسوول اضافه کرد: همه اين موضوعات و پيشرفت‌ها در بانک شهر در شرايطي اتفاق افتاد که صنعت بانکداري از ناپايداري سپرده‌ها، نامناسب بودن بازار پولي، عدم توازن در صورت‌هاي پرداختي، وجود موسسات مالي غيرمجاز، افزايش هزينه تجهيز منابع، تداوم تحريم‌ها و کاهش روابط بين المللي رنج مي‌برد.
وي ادامه داد: اين محدوديت‌ها باعث کاهش حاشيه سود در صنعت بانکداري شده كه بررسي سود سهام و سياست تقسيم سود ساير بانكها در سال 93 خود دليلي بر اين ماجراست و با توجه به ارائه پيشنهاد تقسيم سود، نسبت قيمت به سود هر سهم ( P/E ) بانک شهر پائين‌ترين نسبت و به معناي دقيق‌تر بهترين سهم براي سرمايه گذاري و خريد در بازار سهام مي باشد.
افزايش رشد 1600 درصديارزش بازار سهام شهرداري قزوين در بانک شهر
نصرتي بيان کرد: سرمايه شهرداري قزوين در حال حاضر با در نظر گرفتن ارزش اسمي سهام، 104 ميليارد تومان و با در نظر گرفتن ارزش بازار بيش از 170ميليارد تومان است.
اين مسوول بيان کرد: ارزش اسمي سهام شهرداري قزوين نسبت به سال 87، 10برابر و ارزش بازار سهام شهرداري قزوين نسبت به سال 87، 16برابر شده است.
بالاترين ميزان جذب سرمايه در شعبه مرکزي قزوين
وي بيان کرد: بانک شهر در قزوين داراي 4 شعبه با منابع مالي بيش از 300ميليارد تومان است و شعبه مرکزي قزوين با بالاترين ميزان جذب سپرده هاي مردمي و با بيش از 190ميليارد تومان منابع ، بزرگترين شعبه در شبكه بانكي استان است.
نصرتي بيان کرد: شهرداري قزوين به دليل سهامدار بودن و منطقه قزوين بدليل بهره‌مندي از ظرفيت هاي بالاي صنعتي و گردش مناسب نقدينگي، عنوان سرپرستي منطقه هفت بانك شهر را به خود اختصاص داده است.
وي گفت: سرپرستي منطقه هفت بانك که شامل استان‌هاي قزوين، گيلان ، همدان، کرمانشاه ، کردستان و ايلام مي‌باشد با مرکزيت قزوين در سال 1393 تأسيس و راه اندازي شده است .
پايان پيام
 
        

 

تصاویر مرتبط